En snabbis….

Hej igen finaste…

Jag känner att jag nog bör förklara mig. En läsare gjorde mig uppmärksam på, och det är att jag ena minuten klagade på ekonomin och i nästa stund frågade jag om det var någon som hade en begagnad dator till salu. Då så, jag menade inte nu i denna stunden för vi har absolut inga pengar alls.  Skulle jag köpa en begagnad dator så ska den inte kosta mycket och det är inte ens säkert att jag har råd denna månaden. Jag vill också berätta att vi har aldrig ägt en ny dator, jo förresten det har vi, det var när Kent kunde köpa en genom sitt arbete och så drogs det på hans lön. Det var år 2002, och det är den nyaste fortfarande. Vi har fått datorer av våra barn, vänner, som har köpt nya till sig själva. Vi har aldrig behövt ha nya saker. Mobiler är samma sak. Vi är inte av behov av att ha det senaste, bara sakerna fungerar. Nu är min dator så gammal att den är på väg att ge upp. Ibland när jag skriver en mening på bloggen så tar det fem minuter innan texten dyker upp på skärmen. Så det var det hela.
Kram ❤

2 thoughts on “En snabbis….

  1. Såna kommentarer är väl ändå ganska onödiga. Klart man inte väljer bort mat för en dator men man måste även få leva. Livet handlar om mer än bara mat. Jag håller med om snuset. Snusar du fortfarande, önskar jag att du verkligen slutar. Ät hellre värktabletter men ta bort snuset. Det skadar verkligen kärlen. Det kan bli lite bättre av att sluta. Inte så att du blir bra men det skadar. Om Mia nu måste sitta inne ganska lång tid av dygnet och har ett behov av dator, det behöver alla. Hade du skrivit om snuset, ja, då hade jag kanske kunnat se vad du menar men hon måste väl få ha nått, dessutom har hon barn, barn ska inte komma efter pga dåliga datorer. Jag önskar att jag hade en dator att ge, men dom vi har kvar, är nog inte bättre än den du har.

    Ät mycket vitlök, jag tror att det kan vara en av roten till hälsa. Brukar döda det mesta. Tänker på dina infektioner.

    Ha det.

    Liked by 1 person

    • Finaste, fina du…nej, jag har lagt snuset, finns viktigare saker att spendera pengarna på, sen precis som du säger, av hälsosjäl så är det ännu viktigare…Jag älskar att du kommenterar, du visar att du bryr dig..Du är så mycket värd för min del, du gör min dag lättare…Mängder med kramar till dig ❤

      Gilla

Kommentera

