Jag håller så hårt jag kan….

Hej, finaste…

dagens arkMorgonstund har guld i mun. Solens strålar väcker sakta mina livsandar till liv. Jag kisar försiktigt med ögonen för att vakna stillsamt. Sätter mig upp i sängen, lyfter på täcket och slänger en blick på stumparna. Javisst, ja det var bara en dröm, inte kan jag gå. Suck..men det känns okej ändå. Sakta och säkert tar jag mig över i stolen. Denna stolen är inte lika gnällig och jag rullar iväg från drömmen, värmen och solens strålar…

 

Dagen ark har jag börjat fylla försiktigt. Från början var där ingenting, nu finns där faktiskt lite glädje, jag har använt några gulddroppar. Det var ett tvång, jag orkar inte må så dåligt en dag till. Mina gulddroppar idag blev kommentarer från Emelie, Filippa, Sess, Bittan, L och Ida…Ni får ta äran åt er idag, ni har gjort min dag till en mycket bättre dag, ni är unika, ni är mina hjältar…Tack finaste ni…Sedan har det tillkommit en extra stor gulddroppe och det är en diamant som heter Sofia (hoppas det är ok att använda ditt namn ) Inatt när ja var uppe och grät av smärta, tårarna föll på mobilen som låg i mitt knä. Med suddig blick så tog jag upp den för att ta bort tårarna som representerade smärta, sorg och besvikelse. I det ögonblicket surrade den till och jag fick ett SMS, det var från Sofia…Du är fantastisk! Fortsätt kämpa snälla. Allt gott..Kan du förstå vad det gjorde med mig? Denne fina människa hade satt in 200 kronor till oss. Det krävs en speciell person för att bry sig om någon man egentligen inte känner.. Så det blev bröd, mjölk och lite annat som gör att livet blir lite enklare..Sofia, du är underbar! Det är ni alla som tittar in till mig och läser, ni bär upp mig. Alla dessa gulddroppar gör att jag orkar en bit till, ett steg i taget. Ingen glömd och ingen är bättre än någon annan…Finaste ni ❤ ❤ ❤

13183156_1368644503162714_248787964_nDetta är så stort och jag måste få visa det…på en vecka..Jag måste ju säga att bloggen har växt sakta och säkert. Det är inte av den anledningen jag bloggar utan jag använder den som terapi och att det sedan finns fina människor, som du, som vill läsa och dela det med mig är det vackraste utav allt…Jag glömde skriva det i förra delen också, att idag tog jag med några gulddroppar, det kommer fler varje dag, för nu är det dags att använda dem. Få tillbaka mitt liv..

Så jag tittar på mitt ark, ser händerna som ber, ser solen, resten är oskrivet…Vad bär denna dagen med sig? Smärta vet jag redan. Det är smärtan från helvetet. Att det äckliga såret är dubbelt så stort gör inte saken bättre. Det blir att söka vård imorgon igen…Tröttsamt. Jag skulle egentligen inte ha behövt göra det om läkaren hade gjort sitt jobb från början, eller hur?

Är det någon som läser min blogg som har en dator som ska säljas. Inget dyrt, men den datorn jag har nu är gammal som gatan, den är så långsam och allt jag gör blir långsamt och tröttsamt. Jag har verkligen inte råd till något nytt, men om det finns någon vänlig själ som har en till ett hyfsat pris så kanske jag kan ta mig råd.

Nej, du finaste. Det blir ett kortare inlägg just nu, men återkommer senare igen. Kramar till dig, du fina. Behöver du energi så sno åt dig en energiboll. Du och jag, fina, hörs när du vill igen…Kärlek ❤ ❤ ❤

 

4 reaktioner på ”Jag håller så hårt jag kan….

  1. Josefine

    Förlåt, tycker jättesynd om dig och har verkligen berörts av dina hemskheter.. Men hur kan man först skriva att man inte har råd till mjölk och visar tacksamhet för att en otroligt omtänksam, okänd människa fört över 200 kr, för att sedan vilja köpa en dator för att den är andra är för långsam? Går inte riktigt ihop i mina ögon…

    Liked by 1 person

    1. Nej det är just därför jag har kvar denna jag har. Jag skriver också att det inte kan vara någon dyr dator och naturligtvis har vi inte pengar nu. Det får ju bli när vi kan. Kram ❤

      Gilla

  2. Sofia

    Jag får ursäkta att jag inte kunnat svara på ditt sms, men jag bor i London så det hade kostat för dig om jag svarade, och det vore ju onödigt! Men Oj så fina ord! Tusen tack! Jag är jätteglad att det uppskattades så. Det gjorde min dag att kunna glädja dig! Jag blev varm i hela kroppen av dina ord fina Mia. Jag hoppas du förstår hur din historia berör och hur många som bryr sig om dig. Du är fantastisk, viktig och värdefull! Jag känner så med dig och tänker på dig varje dag. Jag bara hoppas med allt jag har att det ordnar sig för dig. Jag kommer fortsätta följa dig och även om jag inte är så troende så kommer jag be en bön för dig varje dag. Stor kram till dig Mia ❤

    Liked by 1 person

    1. Det är detta som gör det så mycket värt att fortsätta skriva. Jag älskar att få era kommentarer, det är verkligen mina gulddropp. Många kramar till dig, fina, fina Sofia ❤

      Gilla

Kommentera

