SVT och Aftonbladet..

facebook

Godkväll finaste….

Jag har fått lite kritik av en läsare som tyckte att jag skrev för långa inlägg och jag vet om att det med att begränsa är inte min starka sida..Så vad tycker du? Är de för långa, korta, jobbiga, och så vidare. Du får jättegärna skriva till mig om vad du tycker bör förändras eller om du trivs här som det är. Fotografierna ovanför känner du igen, det stämmer de är från Facebook. Innan jag berättar lite om vad som hänt så sa jag berätta att inlägget har delats 16810 gånger,  1870 kommentarer har skrivits och 3200 har reagerat på inlägget. Fy fasin vad ni är duktiga, det är ni som har gjort det möjligt..Ni är de bästa…

 

Finaste…SVT ringde ganska tidigt i förmiddags och bestämde tid när de skulle komma. De var här vid tolv. Så stel och konstig jag kände mig. Det är inte så att jag har någon vana att prata inför kamera, men jag gjorde så gott jag kunde. Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna innan när vi pratade. Jag berättade om en gång, första gången jag blev amputerad så satt Emil i korridoren utanför mitt rum där en sköterska hittade honom och frågade honom varför han inte gick in till mig. Hans svar, jag vill inte väcka mamma, hon sover. Jag kan när som helst se det på min näthinna. Emil, ensam och ledsen väntar på att träffa mig…Alltså det finns så många saker som har hänt i vårt liv som gör så gränslöst ont att ens titta tillbaka på. Det är just ett sådant minne som klickar till i hjärtat och då kommer mina tårar. Ett par gånger med kameran på så kände jag tårarna bränna bakom ögonlocken och jag fick svälja ett par gånger extra, men jag klarade det. Hade det inte varit så grymt orättvist så hade jag aldrig gjort det men detta drabbar ju inte bara mig. Så om det bara hjälper en enda så har det varit lönt…Jag kämpar vidare..Kampen för livet!!!

De gav sig av vid två. Då väntade vi in Emil och sedan gick vi ut en runda. Innan SVT kom så ringde Aftonbladet, de intervjuade mig via mobilen och den artikeln är redan ute också, här är länken till den Aftonbladets artikel och imorgon är den ute i pappersform. Sen ringde Kvällsposten, de hade fått en enorm respons på artikeln, folk är upprörda sa han…

När vi sedan varit ute en runda och kommer hem så passar min mobil på att lägga av, alltså vad fan är oddsen…Så ikväll har jag fått ta Emils mobil och sätta mitt kort i, du kan ju tänka dig hur många appar som jag har som inte han har. Till saken hör att han är i ganska stort behov av den själv, för hans epilepsis skull. Vi måste kunna nå honom när han bland annat går till skolan för att se att inget har hänt på vägen till skolan…Är det konstigt att jag inte pallar mer snart…Vi kommer ju aldrig ha råd till en annan mobil, så nu ska jag tänka på det också…Tro mig eller ej, men jag grät för att den har pajat. Det låter ytligt,men jag använder den till otroligt mycket, precis som alla andra. Så nu sitter jag och svär fula ramsor över datorn och gråter som en bebis för att min mobil är sönder..Vad ska hända nästa gång?

familjerummet

Till sist har jag det stora nöjet att meddela att denna tösen väger nu 3060 gram, så nu är hon så stor som en normal bebis, med det menar jag född i rätt tid, med normal vikt. Hon är snart 4 månader gammal, tänk vad tiden går.

Nu ger jag upp angående den här j…, hel……fuc…datorn. Jag började skriva inlägget för en timme sen…

Jag sänder iväg en mängd kramar till dig och tackar för att du finns här vid min sida…Vi hörs snart igen…Kärlek

 

16810, 1670,3200

4 thoughts on “SVT och Aftonbladet..

  1. Skulle vara bra med en presentationstext så man kan få en snabb uppfattning om vad bloggen handlar om och vem du är. När jag var inne första gången så tog det en stund för mig att förstå, i början trodde jag du hade varit med om en bilolycka eller liknande. Sedan tänkte jag även lite på bakgrundsbilden, den är jättefin men gör att det blir svårt att läsa texten som ligger ovanför. Bloggtexten har ju ett textblock bakom sig så den är lättläst men jag tror att många missar texten om att swisha eftersom den är svår att se. Jag var tvungen att markera den för att kunna läsa hela texten och samma gäller navigeringslänkarna.

    Ville bara säga det, vore synd om du förlorar läsare för att det är svårt att läsa navigeringslisten eller att eventuella swishningar går förlorade. Låter helt galet att du inte fått rätt till personlig assistans. Jag hoppas på att du får upprättelse och att andra ansökan ger bättre utgång, både var det gäller det och den ekonomiska hjälpen

    Liked by 1 person

    • Hej Eve..nu när du säger det så tänker jag efter och du har rätt. Jag måste fasiken ändra det. Det är ganska svårt att läsa texten, jag måste ändra det…Tack finaste du…Många mängder med kramar till dig ❤

      Gilla

  2. Jag tycker att du ska skriva så långa inlägg som du känner att du behöver skriva. Vad jag har förstått så fungerar det lite som terapi att få skriva av sig. Tycker man att det är jobbigt att läsa så får man väl skumma igenom det bara eller scrolla vidare.
    Sen tycker jag också som föregående kommentar att bakgrundsbilden gör att mycket försvinner. Kanske en annan färg på texten eller fetstil. Jag tycker bakgrundsbilden är superfin och det vore synd att ta bort den.
    Wow, vilken uppmärksamhet i media. Hoppas verkligen att kommunen tar nya beslut nu. Kram 💕

    Liked by 1 person

    • Tack för dina tankar, jag har bestämt mig för att ändra på den för ni har rätt…Det kommer bli bättre så. Jag hoppas verkligen också på en förändring…Många kramar till dig ❤

      Gilla

Kommentera

