Ber tusen gånger om ursäkt..

1
Kent på ingång…

Hej där, finaste…

Alltså jag måste be om ursäkt för att jag har stagnerat, men det har varit extremt mycket, både med smärtorna och inlägget som jag skrev..Jag har inte hunnit andas alls och därmed så höll jag på att braka ihop istället..Smärtorna bestämmer fortfarande hur dagen ska se, så det kan jag inte påverka…Det är fortfarande för ont och jag hatar att ha det så här. Stackars Kent vet inte vad hans ska göra, det är inte enkelt…mitt humör ändras lika fort som en höna skiter…Nej, skämt åsido det är inte alls roligt, det är mycket längesedan jag mådde så dåligt av smärta och att jag var så påverkad…om jag någonsin har varit det..jag kan inte komma ihåg det i så fall. Jag fick en tid till gyn i morse när jag ringde, de skulle ringa upp 14.15, tror du att de ringde..Nej,då!! Så nu måste jag ringa imorgon igen för något måste föras..jag pallar inte ha det så här..Det jäkla såret vill ju inte läka, hade jag kunnat stå och gå så hade det aldrig varit ett problem men nu är det inte så och då är det ett jättestort problem. Så nu vet du varför jag inte har bloggat eller varit på facebook så mycket..

3.jpg
Fina, va??

Vad tycker du om dem…är de inte fina??Det tog inte så lång tid, faktiskt…Jag hittade nagellacket på Åhlens, det fanns bland IsDoras och det fanns fler färger och just denna serien hette Jeanious, det kostade 79 kronor.Kanske inte det billigaste nagellacket men billigare än att bygga och stickers hittade jag också på Åhlens..Jag blev supernöjd..Det känns så lyxigt med fina naglar. Jag känner mig kvinnlig på något sätt, det är en känsla som känns bra i alla fall och då är det värt det..Dessutom kan jag ju göra de fina mer än en gång för det priset…

bhmay2016-smile.png
Glada nyheter..

 

Ny till jätteglada, stora extrema nyheter…Du vet säkert..Japp!! Jag blir beviljad personlig assistent!! Fick ett telefonsamtal på morgonen och det var min handläggare som ringde, hon ville bara berätta det för mig. Jag ska inte ropa hej för högt ännu, för jag vet inte i vilken utsträckning det blir ännu, så det är en del att fixa med innan det är helt klart men ändå…Jag vann..Vi vann…mycket kanske beror på era hejarop vid min sida..Ser du nu vad du betyder för mig..Massor!! Det var inte en dag för tidigt..Sen fick jag även besked på att min färdtjänst är beviljad. Två så viktiga saker på samma gång…Så härligt….Tyvärr så grusas glädjen över smärtorna…Jag måste få ner dem…

Det kanske är så att turen har vänt..vad jag hoppas..Jag avslutar detta inlägget här men nu har vi sagt att jag får flytta in i sängen för nu måste såret läkas..Så då återkommer jag igen…Kramar i massor till dig..du är min hjälte, min ängel…du är unik. Vi hörs snart igen.   ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Ber tusen gånger om ursäkt..

  1. L

    STORT Grattis till assistansen. Du borde ju få 24 timmars assistans. Jag känner en som har det som sitter i rullstol, som har båda benen kvar och ingen smärta alls. Sambon är assistent kvällar och nätter och hen har 2 assistenter dagtid som varvar. Det borde väl ändå vara lika i hela Sverige vad gäller detta.

    En fråga, vad äter du för smärtstillande och vad är det du ska trappa ner? Äter du för mycket eller? Jag skulle välja att äta smärtstillande och ha ett drägligt liv än att (skulle skriva leva) men det gör man inte med bara smärta, (då FINNS man bara) än att bara finnas.

    Liked by 1 person

    1. Jag har Metadon som smärtstillande och sedan har jag antidepressiva som jag också vill sätta ut..Anledningen till att jag har Metadon är inte att jag är eller har varit drogmissbrukare utan det är för att jag genom alla år som kärlsjuk har blivit tolerant mot de flesta smärtstillande och jag har provat alla på marknaden. Smärtkliniken rekommenderade Metadon och jag provade. De hjälpte mig jättebra med alla smärtor förutom kärlsmärtorna, de går inte att smärtstilla så det får jag lära mig leva med. Läkarna säger att om jag ska ta bort de smärtorna så skulle de behöva söva mig, så det finns helt enkelt inget alternativ…Nu har jag otur som får tillbaka problemen i stumparna och då får vi backa lite i utsättningen av dem. När det gäller det antidepressiva så har jag lyckats trappa ut Zymbaltan som jag hade innan och nu har jag Mirtazapin kvar att trappa ut. Jag vill hitta tillbaka till mig själv under alla tabletter. De antidepressiva sattes in när jag hade amputerat det vänstra benet också. Jag var otröstlig och sjönk väldigt lågt, så jag greppade efter alla halmstrån de räckte mig, jag hatar att må dåligt..men nu inser jag att det är okej att vara ledsen, känna sorg över att ha mist benen. Hade det smärtstillande tagit smärtan i kärlen hade jag aldrig tvekat, då hade jag fortsatt med Metadonet…Nu är jag arg och besviken på mig själv för att jag är tvungen att backa..Jag vill inte fortsätta med den men i nuläget så måste jag ha den som hjälp…När det gäller tiden till assistans så tror jag inte under några omständigheter att jag får så många timmar..Kram till dig och tack för att du finns här för mig ❤

      Gilla

Kommentera

