Beskedet som ger mig ny ork..

image

Hej, finaste
Då kom beskedet som jag väntat på och som jag varit så rädd för. Jag ringde handläggaren idag och hon hade precis gjort ärendet klart. Jag blev beviljad 172,5 timme i månaden, ca 40 timmar per vecka. Det känns stort och viktigt att jag har kommit så här långt. Jag är glad över det jag fick, jag förstår att de måste räkna på sitt sätt. Vi måste pröva och se att det fungerar.
För övrigt så har min svägerska Annika varit här och druckit en kopp kaffe, och nu i eftermiddags kom Sandra med familj. Anton ska vara hos mormor och morfar i helgen. Framför allt vill han hänga med Emil. Det blev bestämt att hela familjen stannar kvar och käkar. Det är inte tyst länge i vårt hem. Jag uppskattar verkligen att de kommer hem. Ibland blir det mycket och då säger vi ifrån, men så länge jag kan och orkar är de mer än välkomna. Jag får lite annat att tänka på då. Det är jättejobbigt nu och jag var beredd att kasta in handduken, men beskedet gav mig förnyad kraft. Äntligen kan jag se framtiden med ljusa ögon. Det finns ju en framtid nu.
Många kramar till dig, fina…..Vi hörs senare….Kärlek ❤

En reaktion på ”Beskedet som ger mig ny ork..

Kommentera

