Dagen har blivit kväll…

image

Hej, finaste

Dagen lider mot sitt slut. Jag ligger och funderar. Tänker mycket på vad framtiden ska bära med sig. Min ryggsäck har blivit lite för tung och nu plockar jag ut minnen ur den och ser vilka minnen som är värda att bära vidare på. Det är dags nu. Dags för att fylla den med nya minnen

Ibland när jag ser de små liven leka därute känner jag mig lite sorgsen. Jag börjar bli gammal…Jag blir glad när jag ser ung kärlek, för jag kan se mig själv. Jag måste släppa taget och förstå att den tiden är gången. Jag kan inte leva i det förflutna mer. Jag hittar mycket, extrem glädje i det förflutna men där finns sorg och ledsamheter också. Jag vill inget hellre än att backa bandet och få uppleva de lyckliga stunderna igen. Jag måste släppa taget..Tillåta framtiden ta över, släppa in den. Det är så svårt att acceptera, det gör ont i mitt hjärta…Det fanns så mycket att upptäcka och det fanns så många möjligheter. Det fanns inga tankar på lidande och smärta…Ha! Jag skrattar åt faran! Jag har mycket mer jag vill uppleva. Men då måste jag släppa taget…Sakta, sakta vaknade idag en tro. Tron på framtiden. Den ligger framför mig och det är dags att sluta titta bakåt. Det är ju framåt jag ska sträva, men där framme ser jag ålderdom och jag kryper tillbaka till det förflutna. Det jag måste inse att det händer varken jag vill eller inte. Det är så framtiden ser ut…Jag har bestämt mig, jag släpper taget, låter nya minnen byta ut gamla. Det är dags att ta upp kampen. Kampen för livet.
Ha det bäst, allra finaste du…Många, många kramar sänder jag dig…fyllda av värme och kärlek ❤ ❤ ❤

4 reaktioner på ”Dagen har blivit kväll…

  1. kära vän!
    ja, läste det du beskrivit, och jag förstår dig så väl. men jag hoppas du kan ta nya krafter emellanåt. eller hur? Skönt om vi får bättre väder sol och sommar…

    Kram Ann-Catrin

    Liked by 1 person

  2. Glitter

    Jag berörs inte så lätt av ord så att jag börjar gråta. Men ditt inlägg om att släppa taget och även sorgen eller känslan över åren som har passerat. ..Så starkt. Så vackert skrivet. Mina tårar rinner för jag kan relatera till känslan även om vi tolkar den olika utifrån våra skilda livssituationer.
    Det finns så mycket visdom i dina ord. Och visdom föds ofta ur smärta.
    Kramar till dig ❤
    Och stort Grattis till assistans !

    Liked by 1 person

    1. Tack fina. Det är jobbigt att släppa taget och acceptera det faktum att jag blir äldre. Jag är rädd för att bli gammal, men ändå vill jag leva. Det är så dubbelt. Jag vill återuppleva det jag har gjort men det är omöjligt. Det finns ingen återvändo. Tack för dina fina ord och kommentarer, det betyder mycket för mig. Kram ❤

      Gilla

Kommentera

