A heart at peace….

image

Buenas Noches,  finaste….

Så mår jag ikväll, ett hjärta i frid…Jag känner mig lugn. Fortsätter plocka fram minnen ur min alldeles för tunga ryggsäck. Tårarna rinner sakta nedför kinderna, jag släpper minnet, kan se det rinna iväg som ett löv på en flod. Plötsligt är det borta. Tårarna rinner och jag ler, småskrattar lite sorgligt, ett minne att spara. Jag stoppar ömt ner det igen…Mina vackraste minnen,  bröllopet…Vi var verkligen unga. Jag suckar djupt, gråten tar i, men mest av lycka över att det fortfarande finns så mycket kärlek mellan oss. En djup och stark kärlek. Barnens ankomst till vår värld…Kents springande för att köpa en nalle, hans läppar på min kind…Tack, Mia, jag älskar dig. Samma sak för varje barn…Gud, tänk att vara så älskad. Så visst har jag mycket att vara tacksam för. Jag tittar en gång till, för det är så vackert. Med vördnad och kärlek stoppar jag undan det. Nu rinner inte tårarna, nu forsar de nedför kinderna. Jag tar upp något minne till, skakar på huvudet…blåser sakta det ur mina händer…..sakta, sakta bleknar det, tills jag inte längre kan skönja det. Ryggsäcken känns något lättare. Försiktigt ser jag framåt, med suddig blick….det kommer klarna och då, finaste, är jag redo att ta ett steg till.

Godnatt, finaste, finaste du. Vi kommer att höras av igen. Med musiken i mina öron och tårarna rinnande kommer jag så småningom till ro

. Imorgon kommer en ny dag, en ny kamp…Kampen för livet…Kärlek ❤ ❤ ❤

Kommentera

