Sakta släpper själen in ljuset…

img1464958348961.jpg

Jag försöker verkligen…

Goddag, vackraste…

Sakta, sakta händer något inombords..Innan var det bara svart, ingen tro på framtiden, allt gjorde så ont. Jag var rädd för att lyfta på huvudet, sträcka på nacken…för vad väntade väl där framme?? Själen har känts mer död än levande…Nu har själen börjat spira, släppa in lite ljus här och där..Sakta börjar tillförsikten vakna, jag sträcker mig försiktigt och tittar för första gången över kanten, muren är inte lika hög längre..Det är inte bara svart där, lite ljusglimtar glimmar i mörkret och jag känner inte samma rädsla längre. Jag känner mig nästan trygg…Sakta återkommer livet till mig…Jag niger djupt inför ödet som har tagit mig hit…Det fanns en mening med allt som skedde och allt som sker..Livet kastar åt mig saker och jag blir starkare än någonsin…

Jag sitter och tittar ut på gården, ser de små barnen leka i solskenet..Det känns okej, inte helt bra ännu, men mycket bättre…Jag har börjat släppa det förflutna, det är okej att inte vara småbarnsmamma längre..Det är till och med okej att sitta i skuggan för att jag inte längre klarar av värmen..Mina tankar virrar sig bort och plötsligt kommer jag på mig själv att planera framtiden..Jag har släppt taget lite och börjat acceptera att mina ben är borta för alltid och jag måste acceptera den hjälpen som erbjuds…Hade jag haft benen kvar så hade jag arbetat, kanske kunnat gå ut och dansa, resa och leva livet…Den stora skillnaden nu är att det krävs mer planering för allt jag ska göra..men tro mig när jag säger..nu ska jag iväg och resa, så mycket jag kan..Det behöver inte vara så långt..Vet du att Emils största önskan är att åka till Lalandia..Det är absolut inget omöjligt och vem vet, kanske det slutar med att jag uppfyller drömmen jag har nu. att åka over there och se en konsert med Luke Bryan. Han håller inga konserter i Sverige så då måste jag ju åka dit där jag kan se honom uppträda…En dag ska jag uppfylla den drömmen…

Det känns bra att ha en överenskommelse med mig själv…att ta vara på den tiden som finns..Jag predikar det för andra, jag måste leva efter det själv..Visst det kommer vara många tuffa stunder, men hur var det nu…Jo, keep it simple…inte tänka på vad som ska komma för då får jag uppleva obehaget fler gånger än vad som behövs. Jag vet inte vad framtiden bär i sitt sköte, och jag vill inte veta..Leva här och nu, är det viktigaste mantrat …Ett mantra som tål att upprepas mängder med gånger…Jag är inte gammal ännu, jag är bara 45 år ung och livet väntar…Jag släpper taget och tar steget över kanten…Det är dags att börja leva nu….

Kramar i massor till finaste dig som står ut med mina klagomål och allt annat som kommer ibland, men som sagt är det terapi och det måste bort…Jag måste plocka ur ryggsäcken, titta på det förflutna och bestämma, sortera, det som gör för ont för att ens titta på blåser jag bort som vinden, jag gråter av både sorg och lycka…Sakta men säkert gör jag plats för våra gemensamma minnen…..Där finns plats för många fler stunder..

Skulle du behöva energi så ta en boll, tyvärr kan jag inte blåsa svalka på dig, annars hade jag gjort det också…Du och jag, finaste…vi hörs snart igen, om du vill förståss…Kärlek ❤ ❤ ❤

2 thoughts on “Sakta släpper själen in ljuset…

  1. Hejhej!
    Först vill jag tacka för en fantastisk blogg. Visserligen är det otroligt jobbigt att läsa vad du går igenom men du skriver så gripande och bra. Jag såg i ett tidigare inlägg att du behöver en mobil och jag har en som ligger och skräpar bara. Jag bor dock i Stockholm men jag kan skicka den till dig om du är intresserad 🙂 Du når mig på 073 50 58 678, kram

    Liked by 1 person

    • Hej Emma, vad gulligt av dig. Såklart att jag är intresserad. Tror du att det kostar mycket i frakt? Men det skulle vara värt så mycket, jag är nådigt trött på att låna Emils. Rätt som det är så kommer han och vill ha den och då har jag inte något val. Många kramar till dig ❤

      Gilla

Kommentera

