Kvällen är här….

image

Godkväll, finaste…
Det är verkligen en resa jag går igenom. Jag visste att det skulle bli tufft, och vissa stunder är värre än andra. Jag blir ibland irriterad och arg, det beror enbart på att jag mår skit. Problemet, fast att jag inte vill, är att det ibland innebär att jag kan låta förbannad, jag kan också bli irriterad på saker som jag annars inte skulle bli irriterad på. Då kan de som är i min omgivning reagera väldigt negativ och tycka att jag är orättvis. Jag kan förstå det också men grejen är att har man inte provat på detta så är det svårt att förstå och ännu mindre är det lätt att förstå varför jag bara inte låter bli så arg och irriterad. Tyvärr så mår jag stundvis så dåligt att jag egentligen skulle vilja skrika högt, men det hade min omgivning aldrig accepterat. Det gör att det blir extra svårt att försöka hålla igen, och ibland kan jag inte det. Jag vet att det är övergående men det hjälper inte när jag mår som sämst. Det är kanske så att det är dags för en del att faktiskt acceptera att jag är inte som förr, jag orkar inte i samma utsträckning, inte nu i alla fall. Jag kan ju inte säga något om framtiden, men en sak vet jag med absolut säkerhet och det är att jag aldrig kommer bli som jag var förr. Jag kräver mer hjälp, så är det bara och det kommer aldrig bli bättre. Så nu har jag fått det ur systemet.
Imorgon väntar ytterligare en händelserik dag, jag hoppas att den ska bli något mindre stressig. Imorgon skriver Kent på anställningen. En glädjens dag. Den är efterlängtad. Det ska bli så skönt, det går inte beskriva med ord hur mycket det betyder.
Sedan undrar jag om igen, ifall det finns någon med en mobil över. Det börjar bli överhängande akut. Jag gillar inte att Emil är hemma utan att kunna nå oss, just med tanke på hans epilepsi.
Jag sänder iväg en massa kramar till dig i denna härliga, sommarkväll. Du och jag hörs snart igen….Kärlek ❤ ❤ ❤

Kommentera

