Hemma igen, sååå trött

image

Hej igen finaste…
Då var vi hemma igen. Varit uppe på barnkliniken och fått besked att han ska göra en Lumbal Punktion imorgon och för er som inte vet är det ett ryggmärgsprov…Usch, säger jag bara.
Jag kom hem och såg fram emot en kopp kaffe, då var kaffet slut. Vilken jävla dag detta är. Känns ingen mening med något längre. Hur och vad jag än gör så räcker pengarna aldrig. Jävla skit!
Kent har i alla fall skrivit på anställningsbeviset, men inte ens det gör mig glad idag. Jag hoppas att jag får må bättre imorgon. Eftersom jag inte kan ordna det varken idag eller imorgon, så blir det väl att sluta dricka kaffe också.
Kram ❤

17 thoughts on “Hemma igen, sååå trött

  1. Hej!
    Be din man prata med Svenska kyrkan eller någon annan församling! (Du behöver vila lite från alla telefonsamtal!) Vi fick hjälp med lite pengar o mat för ett par år sedan när maken gick in i väggen o pengarna sinade.
    Bär inte på allt själv! Kan dina barn hjälpa till? Någon vän?
    Det kommer ju bli stabilare framöver med era inkomster.
    Känner verkligen för er.
    Ber för er.
    Varma kramar till dig från mig ❤

    Liked by 1 person

    • Tack för dina fina råd. Tyvärr fick vi ta hjälp av kyrkan för någon månad sedan och barnen har inte heller några extra pengar för tillfället. Jag längtar verkligen tills Kents lön kommer igång…Kram ❤

      Gilla

      • Eftersom Kent inte kunnat stå som arbetssökande har vi inte fått någon hjälp därifrån och nu är det knappt lönt för de har ganska lång handläggningstid och då är det akuta över. ❤

        Gilla

  2. På Socialstyrelsens hemsida står det så här:

    ”Kan jag få akut hjälp?

    Ja, om du riskerar att annars hamna i en nödsituation. Det finns inte definierat vad som är en nödsituation utan socialtjänsten bedömer detta från fall till fall”.

    Jag tycker det är en nödsituation när ni inte har ett öre till mat!

    Liked by 1 person

  3. Tack snälla för de orden 🙂
    Men vet du – egentligen så är vi alla fantastiska på något sätt. Ibland kan det dock vara extra svårt att tro på det, ta in det. Det vet jag av egen erfarenhet.
    Det finns en sångtext som jag tycker om:

    ”Du vet väl om att du är värdefull
    Att du är viktig här och nu
    Att du är älskad för din egen skull
    För ingen annan är som du

    Det finns alltför många som vill tala om
    Att du bör vara si och så
    Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
    Och det kan du lita på

    Du passar in i själva skapelsen
    Det finns en uppgift just för dej
    Men du är fri att göra vad du vill med den
    Säga ja eller nej”

    Styrkekramar till dig ❤

    Liked by 1 person

  4. Hej vännen!
    Ja du har kämpigt som får åka på det ena och det andra. Ja, det där med pengar är ej lätt kapitel. Vet det själv eftersom jag haft en allvarlig sjukdom, och har själv sjukpension. Det är endast min ”man” Kent som arbetar trotts att han är tre år äldre än mig. Men jag hoppas att det löser sig för dig!
    Kram Anki!

    Liked by 1 person

  5. Usch, ryggmärgsprov är verkligen ingenting som är kul o behöva göra! Jag har själv fått göra ett sådant prov när dem utredde mig pga mina besvär som jag har/haft. Jag har haft mycket besvär med svimningar. Svimmat har jag dock inte gjort på riktigt länge nu men har massa andra problem som är psykiskt, men dem ville ändå utesluta allt annat! Var för ca 1 år sen som jag fick göra ett sådant prov. Sen fick jag även göra ett sånt prov för flera år sen också så fått göra det 2 gånger! Inte kul alltså! 😦 ❤

    Jag har förresten mejlet dig för ett tag sen ang den dära bloggintervjuen 🙂

    Liked by 1 person

  6. Hej ! Eftersom att jag har kronisk neuroborrelia så har jag fått ta 6 ryggmärgsprover. Blev sängliggande i 5 dagar efteråt p.g.a att jag fick tryck i huvudet när jag satt upp. Vi fick tjata i två år för att dom skulle ta ett ryggmärgsprov. När jag väl fick ta det så ville dom ta det 9 ggr. Jag tackade nej efter 6 ggr. Det spänner i ryggen när dom tar det. Man får bedövning som tur är. Jag tycker det låter som att din son har borrelia. Hjärnhinneinflammation får man ont i huvudet och i ögonen av.
    Hoppas att han blir frisk av penicillinet .
    KRAM.

    Liked by 1 person

    • Hej, Agneta. Emil fick ingen lokalbedövning. Så märkligt nu när jag tänker efter. Jag har också gjort det ett antal gånger, kejsarsnitt, bedövning för att slippa smärta. Sista gången bad jag om att få sova. Nu har jag en port i sidan som går i en tunnel bak till ryggraden. Många kramar till dig ❤

      Gilla

Kommentera

