Det känns som jag ska gå sönder

image

Godkväll, vackraste…
Jag är totalt golvad ikväll…det känns som jag ska gå i sönder. Precis som att någon satt därinne och drog i varenda sena och muskel jag har. Monstret som satt utanpå mig, har krupit in under hudens varma och, innan, trygga plats. Det smärtar något kopiöst och ikväll, finaste, är första gången jag är beredd att kasta in handduken. Strunta i denna smärtsamma nedtrappning. Jag ser målsnöret och är så fokuserad på vinsten, men ikväll blev det genast mycket längre väg dit. Jag kan endast skönja målsnöret och jag är rädd för att det försvinner. Jag är envis och fortsätter min jakt oavsett mitt mående, men ikväll skriker monstret inom mig. Ett vrål av vanmakt och smärta. Jag brinner inombords och jag kan inte sluta svettas. Hjärtat slår hårt och snabbt. Jag kvider hela tiden och det enda jag önskar är att bli fri. Ska det vara så svårt….Gode gud, hjälp mig vidare…
Emil mår bra och nu får vi gå tillbaka ett steg mot skoltiderna igen. Han får inte sitta uppe på kvällarna just nu. Det är viktigare än någonsin med hans sömn. I hans ålder har man dålig koll på konsekvenser…och jag förstår att han vill sitta uppe när han nu har sommarlov. Det är inte honom förunnat och det svider i mitt hjärta att tvinga honom i sängen, men det är ju för hans skull. Han tycker att han mår bra och det gör han säkert, för tillfället, men sover han inte sina timmar så ökar risken för ett anfall markant. Så trots protester så får vi ta i med hårdhanskarna lite. Jag älskar honom mer än livet själv och en dag kommer han förstå, det är jag övertygad om.
Tack fina Jocke och Elli för att ni fanns här för oss. Vad skulle vi gjort utan er idag?
Själv så skickar jag, Kent och Emil iväg mängder med kramar till underbara dig. Vi hoppas på en mycket bättre dag imorgon. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤

6 thoughts on “Det känns som jag ska gå sönder

  1. Det kanske kan vara svårt att tro på att meditation kan fungera som smärtlindring, men det kan det faktiskt, det finns dokumenterat och jag har upplevt det på egen hand också. Så om du känner att du vill prova så föreslår jag att du sätter dig/lägger dig så bekvämt det går och börjar med att försöka slappna av i kroppen och fokusera på din egen andning. Långa, lugna andetag, in och ut. Gå igenom kroppens olika delar och låt dem slappna av, speciellt axlar och käkar vill gärna spänna sig när man har ont. Fortsätt att andas lugnt och långsamt och djupt ner i magen medan du fokuserar din uppmärksamhet in i din egen kropp. Leta upp den punkt eller de punkter som du upplever är centrum för smärtan, smärtans ursprung. Försök se den punkten för din inre syn, utforska den, hur den ser ut, vilken färg den har, om den är stilla eller rör på sig om den är stor eller liten. När du vet hur den ser ut och har lärt känna den så tala om för den att du accepterar den, att den får finnas och att du inte tänker slåss med den längre, istället omsluter du smärtpunkten med ljus och kärlek, så mycket att du inte kan se den längre utan bara ser det varma, kärleksfulla ljuset som du satt runt den. Fortsätt att fokusera på ljuset och din andning så länge du orkar och kan, helst minst tio minuter, gärna längre. Gör gärna detta två gånger per dag så lär sig kroppen och hjärnan rutinen och effekten blir bättre och bättre. Lycka till, hoppas det hjälper dig.
    Charlotta

    Liked by 1 person

Kommentera

