Då är det dags att blogga igen…

image

Hej igen, vackra…
Idag orkar jag. På bilderna är det en helikopter jag fick fotograferat när jag var på väg från ett möte. På vägen dit var det också avstängt hela vägen, men en arbetare släppte mig under avspärrningarna eftersom jag körde Lovisa, sen sa han att du hinner nog. Jag funderade resten av vägen på vadå hinner? När jag körde tillbaka fattade jag att det var därför det var avstängt.
Jag ska börja med helgen. I lördags var vi barnvakt till Caspian, för Caroline var bortbjuden. Sedan ringde Jocke och frågade ifall de fick komma och bjuda på paj. Då kom även Ellis mamma och Fredrik, såklart lilla Zara också. Fullt hus med andra ord. Det var mycket trevligt. Klockan hann bli en del innan vi kom i säng. På söndagen började Emil klaga på sina ögon igen, och varför inte, såklart har de blivit sämre. Så efter vi varit hos ögonsköterska, smärtmottagning och ögonläkare blev det ner till akuten, upp därifrån till barnakuten. Träffade läkaren, hans skärmtid måste minska, då får vi sysselsätta honom i stället, en mängd prover till som ska tas, sedan en ny tid till EEG och därefter ny tid hos ögonläkaren igen. Vi ska helst ha fixat glasögon till honom då. Pust! Säger jag bara…tur att han har sommarlov.
Jag fortsätter min urtrappning och fick igår veta att nu blir det ännu tuffare..Jippi! Idag låg mitt blodtryck på 143/110 och jag hade en puls på 105, så riktigt bra mår jag inte. Jag ska fixa det, utan att bli inlagd så är det bara.
Sedan ringde Sandra och då mådde inte lilla Michelle bra, hon är på barnakuten just nu. Sedan hade Caroline ingen som kunde hjälpa henne med Caspian och Cornelia innan i eftermiddag, och därför körde jag på mötet själv på kommunen. Det är ändå mitt möte egentligen. Det gick bra. Innan dess var det en vattenläcka någonstans så då var vi utan vatten en bra stund. Ja, vad ska jag säga. Aldrig en lugn dag.
Imorgon är det, än så länge, bara smärtmottagning och en träff på östra läkargruppen. Det kan snabbt ändras.
Sen kollade jag med försäkringskassan om utbetalningen innan midsommar, och såklart, eftersom jag är född den 20:e i månaden så får jag pengarna efter midsommar…härligt, eller hur?
Jag mår i alla fall bättre idag än i helgen, alltid något.
Kram fina du. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤

4 reaktioner på ”Då är det dags att blogga igen…

  1. Hej kära vän!
    Ja, jag tänkte på dig, att du var nog helt slut, så du behöver ta igen dig, innan
    du började skriva igen, eller hur? Ja, igår var jag i stan, köpte en klänning, men
    skulle prova den sen, den var för trång, så jag fick åka tillbaka idag igen, och
    byta till större storlek…sen åt jag en matbit när jag ändå var där…ja hoppas
    ni får det lugnt i Midsommar, jag önskar dig och familjen en trevlig Helg´!!

    kram anki

    Liked by 1 person

  2. agneta blomberg

    Så typiskt att du får pengarna efter midsommarafton. Inte ska ni kunna köpa lite god midsommarmat inte. Det är som att dom jävlas. Dom häller salt i såret minst sagt. Du har verkligen inte något räkmackeliv du inte.
    KRAM.

    Liked by 1 person

    1. Hej, fina vän. Nej, visst är det så, inget i vårt liv tycks gå vår väg. Det är bara att bita ihop, ta nya tag och komma ur det starkare än någonsin. Många kramar till dig ❤

      Gilla

Kommentera

