Lugnt idag…

image

Hej, finaste….
Idag fick jag vakna och må bra. Jag har mått hyfsat hela dagen och det känns som jag har vunnit på lotto. Denna nedtrappningen har varit jobbigast hitintills och jag ser inte fram emot nästa. Det är på midsommar som det sker, usch! Men nu är det nu, och jag mår bra. Punkt slut.
Bilderna är från smärtmottagningen, och det är bra utsikt inne på rummet. Otroligt vackert!
Sedan hann vi hem, Kent började städa och jag la mig att avlasta. Jocke och Elli var här fram tills Jocke skulle köra och jobba, men Elli stannade för att ta tåget hem. Jag låg en stund sen var det bara att hoppa upp igen och flytta över till Lovisa. Jag hade träff på Östra Läkargruppen, med hon som har hand om ändringar på Lovisa. Det var underbart att köra idag. Jag och Luke Bryan i lurarna. Frihet var känslan jag hade. När jag kom hem så var Elli kvar och hon kom inte hem förrän nästan precis. Tre tåg på raken var inställda. Så det kan gå.
Kvällen här hemma blir också lugn. Tror jag, är det lika bra att tillägga. Jag minns när jag tyckte det var jobbigt med två tider på en dag….haha, nu är det rena semestern. Jag längtar tills jag ska börja jobba, för då blir det lugnare.
Vad ska du hitta på i midsommar då? Vi ska ha Sandra och Paddy här, och det kan nog bli ganska lagom. Jocke, Elli, Zara och Fredrik kommer dagen efter. På eftermiddagen ska vi se efter Caspian och Cornelia, så det blir väl fullt ös. Just nu, idag, känns det okej. Jag har inte en aning om hur morgondagen ser ut med mitt mående. Vi har såklart tider även imorgon att passa. Som vanligt är det Smärtmottagningen och sedan ska jag på studiebesök, det är på det arbetsträningscentrat jag ska vara efter sommaren. Jag längtar massor dit. Förhoppningsvis så ska jag så småningom komma upp i arbetstid på ett ställe som passar bra. Det kommer förmodligen hjälpa vår ekonomi ännu mer. Första anhalten att se fram emot är i juli, då får Kent sin första lön. Tills dess får vi leva fattigt. Det är enklare när jag mår bra, då kan jag tänka på annat, men annars är det i stort sett det allra största molnet på himlen just nu.
Kram finaste du. Tack för att du finns här för oss. Vi uppskattar det. Du och jag, vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤

2 thoughts on “Lugnt idag…

  1. hej finaste!
    Ja, idag har jag varit i kyrkan brukar gå dit 1-2 ggr i veckan. Men idag hade dom fest, och tårta, o kaffe, bullar, och lite musik, tur att vädret var så soligt idag. Så man får se hur det blir på midsommarafton, vi skall hämta 2 av 3 barnbarn, och dom skall sova över från torsdag- söndag för då kommer deras mamma hit, för dom skall åka till Tyskland, och Danmark är det meningen,
    men pappan åker tidigare med bilen, och packningen..

    kram Anki!

    Liked by 1 person

Kommentera

