Så ödmjuk man blir inför livet..

Godkväll, vackra…Jag måste skriva av mig lite.i-feel-lucky-every-day-when-im-with-you.jpg

Har du tänkt på det här med drömmar, hur viktigt det är för att fortsätta kämpa? Nu när jag har mått så dåligt i en månad, så är det drömmarna om en bättre nästa dag som har hållit mig levande. Vet du vad min högsta dröm är? Det är att skriva en bok och få den utgiven, se att folk älskar läsa det jag skrivit…Löjligt, va? Det kommer förmodligen aldrig bli en sanning. Men det är min högsta dröm, jag har många fler mindre drömmar…Som att åka till USA och se en av min största idoler..Sedan ser jag tillbaka lite..bara lite, och genast ser jag att många av mina drömmar är redan uppfyllda…Tänk på Kent, till exempel. Han skulle gå genom eld och vatten för min skull. Jag kan se att det är många gånger han är trött, men aldrig han skulle ge upp ändå. Han brukar säga, att mår du bra, så mår jag bra. Han har tyvärr få ta ganska mycket denna månaden, men han ger inte upp. Utan honom vore jag inget…Jag känner mig verkligen tacksam och väldigt ödmjuk inför livet ikväll…Mycket beror på att Emil inte får vara ifred ifrån sina jävla sjukdomar. Men mycket beror på mina barn. Vem kan önska sig något bättre? Eller ens drömma om något bättre…Caroline, Cornelia och Caspian har varit här hela helgen och manat på, peppat och dragit ut oss i ur och skur…Vilken underbar helg ❤ Sedan idag, när Sandra och Paddy, agerade precis som man skulle och hjälpte Emil att känna sig trygg. Jag har alltid sett Sandra som lite hispig när det är något som händer, men ännu en gång steppade hon upp och tog ansvar när det verkligen gällde. Precis som när jag svimmade, hon ringde SOS, tog hand om både Jocke och Emil, då var hon inte gammal. Visst är livet fantastiskt, vilken ödmjukhet jag känner och vilken kärlek. Sen när jag ringde Jocke och Ellinor, så var de hos vänner och skulle äta middag, de släpper vad de har för händerna och kör till Näsum med Emils medicin. Sedan skriver Jocke till mig att han älskar sin mamma, för hon är en kämpe…Förstår du hur lyckligt lottad jag är…Vilken kärlek…vilken familj…Jag skriver även till Ellinor och tackar för hjälpen, och att jag älskar de för vad de har gjort…Svaret kommer snabbt…Det kallas FAMILJ <3. Ja, ikväll är jag ödmjuk inför livet…Jag har otroligt mycket att vara tacksam för, jag är så ledsen för att jag glömmer det ibland..Jag HAR en underbar familj, jag ÄLSKAR er till månen och tillbaka….

Till dig som läser, lämnar jag så många kramar du vill ha. Vi hörs snart igen..Kärlek ❤ ❤ ❤

2 reaktioner på ”Så ödmjuk man blir inför livet..

  1. Hej! Ja, det känns så roligt att du ser framåt, jag blir så glad inombords. Din familj älskar dig, du verkar vara en fin person, du skriver ofta så fint, så man blir rörd..

    Kram Anki

    Liked by 1 person

Kommentera

