Ångest och oro….

Godnatt, finaste…

Det är mitt i natten, klockan är 01.14 och jag kan absolut inte sova. Hjärtat slår så hårt att det gör ont. Jag åkte in till vårdcentralen innan idag och då hade jag ett blodtryck på 186/120, puls på 136 och blodsocker på high. Alltså inte bra. Det blev ambulans därifrån till akuten. Där fick jag bekräftat att det inte var hjärtinfarkt i alla fall. Men jag blev inlagd för nu måste de kolla så att där inte finns någon förträngning. Varenda gång jag flyttar ifrån sängen så kör det igång igen. Det känns inte riktigt bra. Jag har fått en lugnande tablett, men den hjälper inte. Alltså jag håller på att bli tokig. 

Innan jag åkte in så var vi iväg med Emil och tog proverna och sedan åkte han tillbaka till Näsum. Då slipper han att oroa sig för mig. Det sa han igår, jag är orolig för dig, mamma. Då sa jag att det inte var hans sak att oroa sig, utan han skulle tänka på sig själv. Då sa han, men, mamma, du oroar ju dig för mig. Jamen, det är skillnad, du är min son, det är min sak som mamma. Då svarade han, du är min mamma, då har jag rätt som din son att oroa mig. Ja, vad svarar man på det? 

Jag har inte tid att vara sjuk mer nu. Det är så mycket vi måste hinna med. Jag skriver inte detta för att tigga, utan för jag måste få det ut ur kroppen. Idag ringde jag apoteket och frågade hur långt det är till frikort..för jag måste hämta mediciner. Det visade sig att det fattas 40 kronor. Men det spelar ingen roll, för vi har inte ens det. Tack gode gud för att det är sista månaden så här. Nu är ju Emil inte hemma så då kan jag släppa det. I alla fall just nu. När morgondagen kommer så måste jag ordna så vi kan äta. Inte undra på att det blir för mycket…

Nu återstår att önska dig en fortsatt trevlig natt. Många kramar från mig här. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤

5 reaktioner på ”Ångest och oro….

  1. Anette S

    Förståndig son du har! 🙂
    Du ställer höga krav på dig själv. Du ska inte behöva känna att det är du som alltid ska fixa allt o ha något slags huvudansvar. Att släppa kontrollbehovet kan vara svårt – men det går.
    Ta kontakt med ”Giving people”. För mat måste ni ju ha!
    http://www.givingpeople.se/sok-hjalp/
    Försök vila nu.
    Kram, kram ❤

    Liked by 1 person

  2. Ann-Catrin Bergström

    Hej ‘vännen!
    Ja läste att ditt blodtryck var lite för högt, men du har väl fått blodtryckstabletter..?
    Jo, det är lätt att som kvinna ställa höga krav på sig själv, och särskilt nu när du
    inte kan göra allt som du vill själv..men Du är stark tycker jag..Ger Dig en styrkekram.

    Kram Anki

    Gilla

  3. agneta blomberg

    När det känns jobbigt så brukar jag tänka på dig och vad du går igenom och då känns det inte ett dugg jobbigt längre.
    Jag håller med om att du har en klok son. Ibland så är barnen klokare än vad vi vuxna är.
    KRAM.

    Liked by 1 person

Kommentera

