Jag har inte orkat…

Hej, finaste…

​Jag lever, men jag har inte orkat blogga. Jag var hemma på permission och jag var så fruktansvärt arg! Det värsta är att det inte släpper. Jag är så arg! Arg på hela situationen, arg för att inget vill fungera, helt enkelt arg för att jag är så olycklig. Det går inte över och ilskan gör att jag inte är mig själv. Jag mår verkligen inte bra. Kroppen mår skit! Och jag vet inte varför…
Jag har varit på röntgen idag. Plötsligt gick det inte att använda min port utan det skulle sättas nål. Först kom det en sköterska från post-op, hon gav upp. Sedan var det dags för narkos att försöka, han gav upp. Till sist körde de ner mig på operation och där fick jag träffa en narkosläkare, som skulle kolla med ultraljud. Hon menade att hon såg kärlen och gjorde ett försök. Sedan sa hon, problemet är ju inte att man inte ser kärlen, utan att de krampar när man sticker i dem…hrm..jag sa ju att jag är kärlsjuk. Men efter att ha blivit stucken 7 gånger så satt där i alla fall en nål. 

När jag kom till undersökningen, så skulle jag inte cykla i alla fall utan de satte igång hjärtat på kemisk väg,  sedan väntade jag en timme, efter det var det röntgen. Jag har inte en aning om hur och vad det har visat. Jag har frågat men resultatet är inte kommit ännu. 

Det är ytterligare en undersökning imorgon och visar de inget är det dags för hemfärd imorgon. Läkaren här gillar jag inte alls. Första gången vi träffades, frågade han vad jag gjorde där. Sedan har min vänstra stump börjat bli missfärgad och jag köper att han inte vill ge mig något smärtstillande. Jag ringde smärtmottagningen i morse och förklarade att det inte fungerar, min stump och ben gör för ont. Hon frågar om någon har tittat på stumpen. Nej, det är inte av intresse här. Hon säger åt mig att be läkaren skriva en remiss så kommer de så fort de kan. Läkaren vägrar att skriva en remiss. Det får jag ta via vårdcentralen sedan. Sedan hade de satt in lugnande, som inte är beroendeframkallande, det har varit mitt enda sätt att stå ut med smärtan. Det plockade han bort idag. Jag har bett att få prata med honom, men det vill han inte. Jag har en del andra frågor, varför stannar huvudvärken, varför mår jag så dåligt. Jag har fått svar på att han kommer imorgon, men jag är ju på undersökningen på morgonen. Jag kan säga att jag aldrig någonsin har blivit så illa behandlad som här på denna avdelningen och jag har varit på en del ställen. 

Jag känner mig helt hjälplös, så nu struntar jag i om resten av benet dör. Jag orkar inte kämpa mer. Förmodligen kommer inte röntgen visa på några problem och då kommer jag att verka som en idiot igen. De tror säkert att jag har åkt in för att få smärtstillande. Då kanske de ska komma ihåg att jag faktiskt sökte till vårdcentralen och där ansåg man att jag behövde åka in här. Jag är så trött på allt. 

Jag sänder kramar till dig och önskar dig en bra kväll. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤

8 thoughts on “Jag har inte orkat…

  1. Snälla, rara söta du.. Visst har du all anledning att få vara arg som ett bi…. när du blir behandlad på detta vidriga sätt. När du känner dig stark igen så gör en anmälan mot din läkare och din avdelning, sjukhus. Du ska inte behöva ha det så här på detta viset.
    Många varma kramar till dig från mig.
    mvh
    Anna Servaeus
    Bodafors

    Liked by 1 person

  2. Hej
    vännen!
    Jag säger likadant, du skall inte behöva ta emot massa rent ut sagt..skit..du har nog det jobbigt som det är, ja du skulle behöva anmäla läkare eller sköterskor som är
    oförskämda, du ska bli fint bemött tycker jag..

    önskar dig Lycka till gumman!
    Kram Anki

    Liked by 1 person

  3. Vilka okunniga, nonchalanta och oempatiska läkare det finns. Dom ska ju göra det bästa för patienten . Jag förstår att du känner dig arg för det har du verkligen all rätt att vara. Hoppas att du får en bättre läkare nästa gång. Det måste du få.
    KRAM!

    Liked by 1 person

  4. Kommer från en”läkaresläkt ”och inte fasiken är det någon som behandlar en patient på detta sätt.
    År 2016 ?! Då brukar majoriteten av läkare vara humana och prestigelösa.
    Är läkaren runt pensionsåldern?
    Där kan det fortfarande finnas vissa stötar. Tyvärr. Stå på dig.
    Stor kram ! 💗
    (Har inte läst här inne på ett tag nu. Det går i perioder ).

    Liked by 1 person

Kommentera

