Jag vill hem…

Godkväll, vackra. .. Jag gjorde sista undersökningen idag. När jag varit uppe ett tag så kom läkaren. Han tror inte att det är något fel på mitt hjärta, så han sa att jag kunde förbereda mig på att komma hem. Jag gjorde jag, alltså förberedde mig. Jag väntade, väntade och väntade. Klockan halv 5, kom läkaren igen. Då hade han inte fått svaret ifrån undersökningar, och nu skulle han gå hem. Jag får stanna kvar till imorgon. Snacka om kalldusch! Jag har inte tid att stanna här….

Det är den 12:e idag och vår ekonomi är verkligen i botten. Denna gången har jag inga utvägar och vi har nog aldrig varit så illa på det. Jag mår verkligen skit. Tack gode gud för att det bara är några dagar kvar. Jag skäms för att berätta det och därför är det ännu viktigare att skriva om det. Annars äter det upp mig. Att inte ens ha en krona är vedervärdigt….

Förmodligen är det stress som gör mig sjuk. Emils mående gör att jag inte kan sluta oroa mig. Ekonomin blir snart bättre, men inte förrän nästa vecka. Jag oroar mig över så sjukt mycket och jag kan bara inte släppa taget. Så hur fasen ska jag kunna göra om och göra rätt? 

Tänk om man kunde skriva ett brev till sig själv, som tonåring då. Jag skulle be mig själv att inte flytta så mycket, jag skulle skriva att jag skulle krama mor, far och svärmor extra mycket. Jag skulle be mig själv att inte berätta hemligheter för fel folk. Jag skulle säga till mig själv att inte lita på någon. Sedan skulle jag avråda mig själv från att ta lån. Jag skulle be mig själv att älska ännu mer, ta fler risker och framförallt, skulle jag säga till mig själv att lyssna på min kropp. 

Kram till dig. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤

En reaktion på ”Jag vill hem…

  1. Ann-Catrin Bergström

    Hej Kära vän!
    J, nu får det var nog med sjukdomar eller hur, det räcker det du har .Människor måste kunna få se framåt, och njuta av livet, eller hur? Jag har haft dåligt idag med, kom
    oöverens med en väninna, får se hur det slutar sen…

    Kram Anki

    Gilla

Kommentera

