Party ikväll….

Hej där fina du…

Fotot är taget på ögonmottagningen, där både jag och Emil hade tid igår. Tänk vad de kan få ihop det. När vi kom hem så anlände Jocke, Elli och Zara, de behövde låna vår bil eftersom vi har dragkrok. Snart dags för dem att flytta. Det blev en mycket intensiv fredag vill jag säga. Emil hade tre erbjudanden in för helgen. Jocke och Elli undrade om han ville dit, sedan undrade Caroline om han ville dit eftersom det är aktiviteter på Gamlegården idag och till sist ringde en kompis frågade om han ville vara där i helgen….gissa vad han valde?? Vännen ssåklart. Så jag fick hjälpa honom att packa, när Kent hjälpte Jocke. Så vi har barnfritt i helgen Tror att jag är orolig? Ja, en aning…men det är  detta jag behöver bli bättre på, släppa taget…låta honom vara tonåring. 

Sedan ringde Sandra och var väldigt uppgiven och då blev jag också ledsen. När barnen mår dåligt, mår jag ännu sämre. Det löste sig något så när senare på dagen och då tog min energi slut. Jag och Kent tillbringade kvällen med att glo på en serie, när klockan blev 9, blev jag sugen på godis, så jag och Bolt tog en runda till stan. Mysigt! 

IIdag är ytterligare en intensiv dag. Jag ska köra ut till äldsta dottern och umgås med henne och våra fina barnbarn. Kent stannar hemma och förbereder för kvällen. Vi ska ha främmande ikväll. Det är de vanliga, Johan, Patrick och Aida. Det är bestämt att vi ska ha ärtsoppa och varm punsch, inte jag inte, jag äter inte ärtsoppa och jag dricker inte punsch, så vi ska göra gulasch soppa till mig och kanske Aida, jag vet inte om hon äter ärtsoppa. Sedan blir det både förrätt och efterrätt såklart. Jag sa till Kent igår när temperaturen, klockan 5 och i skuggan, var 29grader att det är ju perfekt väder för soppa, eller not!  Jaja, det blir nog bra ändå, vi brukar ha skoj ihop. 

Nu ska jag käka lite frukost. Jag önskar dig en trevlig lördag. Kramarna sänder jag iväg som vanligt. Vi hörs snart igen, om du vill…Kärlek ❤ ❤ ❤ 

4 thoughts on “Party ikväll….

  1. Hej! Hur mår du? Jag blir orolig när du inte vill skrivet på din blogg .
    Här jag det tufft med mycket värk men är glad idag då min man har putsat köksfönstret och vi har satt upp blåvita rutiga gardiner.
    I eftermiddag skall jag till min mamma.
    Kram från bittan

    Gilla

  2. Hej Mia. Örhängena gjorda av dig med husky bär nu en kvinna i Alaska. Då de blev lite för tunga har hon gjort om dem till ett halsband. Hon är uppvuxen i en indianby i Alaska och när hon träffar folk från byn har hon fått så många komplimanger för ditt pärlarbete. De tror alla att det är gjort av en indian. När hon säger att det är en kvinna i Sverige blir de överraskade. Ville bara berätta då du bör va stolt!kram Pernilla

    Liked by 1 person

Kommentera

