Livets tankar..

Godkväll alla fina…

Två dagar i rad…tänka sig. Dagen har varit ganska lugn. Kent fick köra hem Sandra med barn. Hon åkte in till akuten med lilla Michelle igår kväll. Hon var slö och är allmänt förkyld och eftersom hon är så liten blev Sandra orolig. Det var ingen fara som tur är. Paddy har börjat jobba och det känns som det går åt rätt håll för dem också. Sedan körde han och hämtade Emil som tillbringat natten hos Jocke och Elli. Han tog tåget dit igår. Jag har städat det jag har kunnat så dagen har gått snabbt. Ljusen har varit tända större delen av dagen. Det är då mina tankar ibland dyker upp. Ångesten över att det en dag är över. Tanken på att jag inte ska se dagens ljus fler gånger. Det är svindlande och väldigt skrämmande. Varenda gång jag tänker på det så gör det ont i hjärtat. Det är vägen alla ska vandra, men vad har livet erbjudit. Jag vet….och jag är tacksam. Ibland funderar jag på att jag ska gå ut och fika med barnbarnen och då kommer samtidigt saknaden över att våra barn inte är små längre. Det är bara så svårt att acceptera, att förstå att det en dag tar slut. Jag anser att de som kan förlika sig med det är stora hjältar. Att finna att det mesta av ens liv ligger bakom mig gör förbannat ont och jag vet inte om jag någonsin kommer hitta till en förlikning. 

Nu återstår någon timme av söndagen och sedan är det dags för lite arbete igen och Emil ska till skolan. Jag önskar dig en bra natt så ska jag försöka skriva några rader imorgon igen. Kram finaste du♡♡♡

Kommentera

