Håll tag….

Hej, finaste…

Igår när jag gick och la mig så lyssnade jag på ljuden utanför fönstret som vanligt. Det var alldeles tyst ute. Natten innan så låg jag och lyssnade på regnet som slog mot fönstret. Vilken kontrast…Sedan började jag tänka på snö, hur mycket jag faktiskt gillar snön. Det förde mina tankar tillbaka på hur jag, förr i tiden kunde göra snöänglar, tolka i en pulka efter en häst, hur jag tog med mig varm choklad och ostmackor till pulkabacken. Numera är det sällsynt med dessa vintrar. Snön som kommer stannar i regel inte. Vad har hänt? Sedan förde mina tankar mig till en annan sak. Åka pulka ned i rasande fart, bygga gupp och hoppa tveklöst och känna pirrandet i magen. Det är precis som livet, egentligen. Det går fort fram och det gäller att hålla tag så att man står fast på marken. Det gäller också att ta tag i varje ögonblick som fullkomligt rusar förbi. Hålla taget om de vardagliga ting som senare kommer betyda så mycket. Inte tveka när man satt sig inför något, för om man bara har bestämt sig så är det bara att åka. Livet går fort förbi, det rusar…precis som pulkan som man satt i när man var yngre. Så håll tag…håll balansen och ta för dig….

Jag skriver mycket om livet…förr i tiden…och numera så förstår jag att allt hör ihop. Det förflutna, nuet och framtiden. Det är livets gåva. Det är helheten som skapar den man är. Visst är det en gåta? Den gåtan är upp till dig att lösa. Först då, kan man nå full harmoni. Det är svårt. Fruktansvärt svårt. När jag tänker på mitt liv, så har jag insett att det finns vissa saker som är oviktiga. Det är de små sakerna här i livet som betyder något. Jag måste bli bättre på att ta vara på just de minuterna. Fotografierna är just sådana minuter. Jag och Emil gick ut igår för att handla på Willys och när vi var på väg dit så såg vi först en svan, och jag var tvungen att fota såklart. Lite längre ner så hittade vi ytterligare en svan, med 5 stycken nästan fullvuxna ungar. Så vackert. Jag fotograferade förstås. När vi skulle hem så ville Emil se dem igen, så vi följde kanalen och längre ner hittade vi dem. Vi hade köpt bröd, vi öppnade klart påsen och delade med oss av det. När jag kom hem så var jag tvungen att googla. Det visar sig att det är ofta föräldrarna håller ihop hela livet. Där är svaret….att ta tillvara på det man bryr sig om. Inte nog med att jag fick en härlig stund tillsammans med Emil utan jag fick lära mig något nytt…Kunskap är en nyckel, eller hur?

Klockan blev mycket igår innan jag kom till ro. Rättare sagt runt 4 på morgonen idag…Ikväll ska vi låta bli att ta in TV:n i sovrummet och det bästa, eller sämsta är att nu har vi, för tillfället sett alla avsnitten av Blacklist. För sovandet blir nog lättare utan att ha ytterligare ett avsnitt att se. Dessutom hostade Emil något så fruktansvärt så han kunde inte heller somna. Idag fick han vara hemma ifrån skolan. Imorgon är en ny dag…och förhoppningsvis mår han bättre då. Denna veckan är en del möten uppbokade som vanligt. Det är Arbetsförmedlingen, ny rullstol och en besiktning på lägenhet….Ni som har följt mig vet att vi för tillfället har ett andrahandskontrakt eftersom vi har betalningsanmärkningar och behövde en anpassad lägenhet. Meningen var att kommunen skulle stå på den i 3 år, men vi har skött det så bra, så vi tar över kontraktet nio månader innan….Du har inte en aning om hur skönt det känns…Det att ha möten uppbokade är skönt, jag behöver det för att hålla mig alert.

Det är konstigt med mediciner…tänk att jag har funnits under ytan hela tiden, men jag har inte nått hela vägen upp förrän nu. Nu är jag Mia, som jag var innan. Förvisso utan ben och många, mängder erfarenheter rikare…men jag är här. Oförtröttligt fortsätter jag på Kampen för livet…

Ha nu en riktigt mysig kväll i höstens vackra tid…nu väntar vi bara på snön…Kramar i massor sänder jag till dig som orkar läsa…..Kärlek ❤ >3 >3

Kommentera

