Snart är det dags….

Godkväll finaste…..

Fredag och snart jul. Mina tankar är snurriga. Jag vill så oerhört mycket men orkar inte det jag vill och då blir jag arg, ledsen och besviken. Jag borde verkligen vara glad för att ens få vara hemma, men nej då. Jag har många känslor som inte borde vara. Jag kan dock inte hjälpa det. Jag har ofta höga förväntningar på mig själv och blir det inte som jag känner så faller jag platt. Det händer mycket runt omkring oss,  både positivt och negativt. Det påverkar mig. En mamma slutar aldrig oroa sig och det gäller mig också. Sandra och Paddy har äntligen hittat en ny lägenhet. Den ligger i Bromölla och är i toppskick. Det blir enklare för honom med pendlandet. Förhoppningsvis kommer Sandra trivas bättre där. Det tror jag. Det är dem såååå väl förunnat. Tänk att i januari blir lilla Michelle ett år. Hon går nästan nu och väger stadiga 6000 gram. Sedan finns där saker som händer i vår familj som jag inte kan, av respekt, berätta, men som gör mig väldigt ledsen och orolig. Jag försöker verkligen räcka till åt alla men det är svårt. I går kväll så var Emil ledsen och sa något jag aldrig hört innan. Gång på gång sa han, jag orkar inte mer. Till sist, när vi pratat en stund så förstod jag  att det gällde skolan. Efter alla problem med mobbning och annat så har han till sist gett upp. Vad ska jag göra? Ska jag låta honom byta skola? Han har absolut inga vänner där han går nu. Jag måste i alla fall prata med skolan nästa vecka. Jag, eller vi, måste ju lösa det. 

Jag såg svenska hjältar ikväll och tårarna rann över. Tänk ändå så många medmänniskor det finns. Jag skulle vilja hjälpa så många, men just nu är min familj prio ett. Vi är med i postkodmiljonären och vi betalar nästan 700 i månaden och det får räcka så länge. Jag hade däremot, utan tvekan, kunnat ha ett par personer till här på julafton, bara för att någon skulle slippa sitta ensam. För övrigt kommer alla våra barn, barnbarn och bonusbarnbarn. Plus en stor, svart och fin Alice. 

Jag ska försöka låta bli att oroa mig så mycket och sluta glömma bort mig själv. Angående bilderna så började det med risgrynsgröt och slutade i badkaret. Killen, känner du igen…mormors gullunge Caspian. De var här igår. Godnatt finaste du och många kramar ♡♡♡

6 reaktioner på ”Snart är det dags….

  1. agneta blomberg

    HEJ! Jag tycker att er son borde få byta skola om han mår så dåligt. Det kan ju knappast bli värre. Hoppas verkligen att det blir bättre för honom. Det räcker med att han får en vän så blir det så mycket bättre. Det är verkligen synd att barn kan vara så elaka mot varandra.
    Jag har aldrig köpt en postkodmiljonärlott för jag tycker att dom är för dyra.
    Kram.

    Gilla

  2. Hej Mia!
    Jag önskar dig och din familj en GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
    Vi får hoppas att det blir ett bättre år nästa år då kanske du får börja arbetsträna och hoppas att din familj får det bättre och jag lider med att läsa att Er son Emil blir mobbad.
    Här skall vi fira julen här hemma och vara tillsammans med våra barnbarn och min mamma. Denna jul blir särskilt svår för oss och särskilt för min mamma då det är första julen inte min pappa finns längre.
    Julhälsningar från Bittan

    Gilla

  3. mia

    Han måste få byta skola. Ge er inte. Jag har själv varit i samma sits. Jag fick byta skola till sist men tyvärr var jag redan helt nerbruten. Men påminn Emil om att det blir bättre! När han slutar nian är han FRI! Han får då själv välja vilka han vill vistas med under samma tak och dom han mår dåligt av kan han välja bort. Mitt liv började när jag slutade nian kan jag säga.
    Barn har inga rättigheter. Blir vi vuxna mobbade eller mår dåligt kan vi sjukskriva oss, eller med hjälp av chefen få bli omplacerad. Det är så mycket svårare för barn. Om han säger att han inte orkar mer, bör du inte vänta en sekund till.

    Gilla

  4. Hej Mia!
    Jag vill önska dig GOTT NYTT ÅR 2017 och vi får hoppas det blir bättre än 2016.

    Jag ser att du inte skrivit på ett tag och bara undrar hur Ni har det och om julen varit bra?

    Här har vi haft det bara bra med släkten och tagit det ganska lugnt mest här hemma då jag haft ryggskott och är nu något bättre men haft detta nu i 2½ vecka. Jag har aldrig tidigare haft ryggskott och de första dagarna här var för hemska. Jag har nu varit hos en sjukgymnast och fått övningar att göra här hemma samt att jag skall smörja in ryggen med Ormsalva och variera med issalva samt värmedyna och så tar jag Alvedon och Ipren tål tyvärr inte några starka tabletter mot min mage. Men det är skönt nu när man ser att det går åt rätt håll, man är bar rädd att det skall komma tillbaka. Jag fick i alla fall en jättebra sjukgymnast och skall tillbaka till henne i nästa vecka.
    Nu får du ha det så bra du kan och mina tankar finns hos Er familj!
    Kram från Bittan

    Gilla

Kommentera

