Nya tag….

 

Hej igen, finaste du…

Det blev en promenad först till Willys, sedan hem, hämta hundarna och en längre promenad i det vackra vädret. Jag på Bolt och Kent med hundarna. Det piggade upp lite. Jag har fått en förkylning också som ett brev på posten. Den började i fredags och igår backade måendet igen, febern återvände och jag låg nästan hela dagen. Idag har jag åtminstone kunnat sitta ute. Jag vet, jag låter dyster och tråkig. Det är precis så jag känner mig. Jag som aldrig har haft några problem med att fördriva tiden, alltid haft något i händerna, inte ens det kan få mina tankar bli ljusare. Det är anledningen till jag tvingar mig själv att gå ut. Frisk luft och sol brukar i regel göra tillvaron något gladare, men jag kan ju inte bosätta mig utomhus…Någon gång så måste jag tillbaka in och det tar inte så lång tid innan de mörka tankarna återvänder och jag blir trött på hela skiten igen….

Tänkte ta nya tag när det gäller Nitlotten del 2, skriver förmodligen en bit ikväll…Lite beroende på hur jag mår och hur jag känner. Det ändras väldigt snabbt, som du säkert förstår. Det är jobbigt för alla runt mig, för tyvärr så drabbas alla utav mitt humör. Inte medvetet, det måste du förstå, men tyvärr så kan jag inte hjälpa det. Många tror jag är sur eller arg. Det handlar inte ett dugg om det. Jag är ledsen, besviken…det gör ont inuti och jag gör allt som står i min makt för att det inte ska gå ut över någon mer än mig själv. Det är även svårt för många i min omgivning att förstå hur jag mår. Det är inte så enkelt att förklara hur jag mår….Det lättaste ordet är, jag mår inte bra….Att ens försöka sätta ord på det är omöjligt och jag har inte den orken heller….Det enda jag kan hoppas på är en bättre morgondag, eller en bättre timme. Just nu räcker det med en glimt av hopp, ljus eller en gnutta av en glimt. Jag är inte den personen som ger upp i första taget, det gör jag inte denna gången heller. Det tar bara så mycket tid…jag vill må bra NU!!

Kram fina du, vi hörs igen…Kärlek ❤ ❤ ❤

4 reaktioner på ”Nya tag….

  1. anki

    hej! Tack för fina bilder, och det fina du skriver. Vilken fin hund den ljusa..är det en valp? Dom är väl jobbiga att sköta om, med pälsen och allt?

    Stor Kram Anki

    Liked by 1 person

    1. Hej kära du. Det stämmer bra att det är en valp. Det är en Golden Retriever och hon heter Hayley. Visst är det mycket jobb, men dubbel glädje. Sköt om dig. Kram kram ❤

      Gilla

  2. Hej Mia! Så fint du skriver och fina bilder. Ja det är inte lätt att förklara för andra hur man mår och psykiskt mående är mycket svårt att förklara.
    Idag mår jag inte så bra och kan du tänka dig ibland vill jag inte gå upp ur sängen och får tvinga mig upp. Jag saknar så mycket vår son och kommer så mycket tankar och man undrar hur han mår.
    Idag har jag putsat köksfönstret och satt upp blå/vita rutiga gardiner.
    Kram från Bittan ❤

    Liked by 1 person

    1. Kära hjärtat. Är det fortfarande så att du inte träffar din son? Mitt hjärta blöder verkligen för dig. Det är så sorgligt och jag förstår verkligen att du mår dåligt av det. Vad du är flitig, Bittan. Många kramar sänder jag till dig ❤

      Gilla

Kommentera

